logo
Sandmans komplette e-shop-system

Sandman er den største grossist med forbrugerelektronik i Estland. De oplevede, at virksomhedens webshop ikke længere var optimal. Uptime blev kontaktet for at skabe en enkel og praktisk business-to-business e-shop, der er praktisk for engroskunder at bruge. Det var nødvendigt at tage højde for flere særlige krav til e-shoppen som følge af engroshandel.

Sandman havde brug for en skræddersyet løsning til sin webshop

Sandman er den største grossist med forbrugerelektronik i Estland og har en omfattende e-handel. Selvom virksomheden allerede havde en e-shop for engros, opfyldte den ikke længere de nye forretningsbehov. Sandman henvendte sig til Uptime for at skabe en enkel og praktisk business-to-business e-shop, der ville være nem og praktisk for engroskunder at bruge.

Resultatet er blevet et enkelt og praktisk design, men samtidig har det været nødvendigt at tage højde for flere særlige krav til e-shoppen for engroskunder.

Designet af den nye e-shops brugergrænseflade eksisterede allerede, og sammen med det fulgte en mængde HTML, for at designet kunne implementere med den tekniske side.

Uptime udviklede frontend-løsningen ved hjælp af Vue og Typescript. Det eksisterende design blev anvendt i løbet af projektet og yderligere udviklet af Uptime.

RANDO SIIMON

Forretningsudviklingschef, Uptime

Den platformsbaserede e-shop var ikke tilfredsstillende

E-shop-løsningen er specielt udviklet til Sandmans forretningsbehov. Da engrosplatformen har en stor forretningskompleksitet, var det mere fornuftigt at lave en speciel løsning i stedet for at forsøge at skubbe forretningsbehov ind i en pakkeløsning eller en færdiglavet platform.

Sandman havde også tidligere erfaringer med sin e-shop, så engrosvirksomheden vidste præcis, hvad den havde brug for, og de platformsbaserede løsninger opfyldte ikke helt behovene.

E-shoppen kommunikerer med forretningssoftware og produktstyringssystemet

Sandmans B2B e-shop har brug for en grænseflade med forretningssoftware og kommunikerer med produktstyringssystemet, hvor alle de oplysninger, der er nødvendige for e-shoppen om produkter, kunder og ordrer, er tilgængelige. Derudover er B2B-løsningen integreret med mindre tjenester – for eksempel afsendelse af e-mails og beregning af leveringsmetoder.

De fem største udfordringer

Da Sandmans e-shop var en speciel løsning, var det også nødvendigt at løse nogle opgaver, der ikke opstår i standardløsninger.

Uptime havde fem store udfordringer:

  1. Engroshandel har en meget kompleks prislogik. En af de sværeste opgaver var at vise den korrekte pris for hvert produkt og at filtrere eller sortere efter den pris.

  2. Oprindeligt var ydeevne et problem, når man byggede dynamiske filtre i e-shoppen, men snart blev der implementeret en løsning, hvilket resulterede i, at søgningen er hurtig, selv når du tilføjer filtre.

  3. E-shoppen har mange forskellige visninger, hvor engroskunder har mange indgange, hvorfor personsøgning bruges i forskellige visninger. Da hver visning har sin egen logik, var det nødvendigt at finde et personsøgningssystem, der passer til logikken.

  4. Produkttræet i e-butikken er stort og har nogle gange op til fem niveauer. Dette kræver både en god brugergrænseflade og en smart frontend-løsning til at vise produkttræet og produkterne hurtigt og korrekt.

  5. Sandmans forretningsbehov i forhold til at definere brugerroller og rettigheder er meget detaljerede. Det var en udfordring for analytikeren at arbejde sammen med Sandman for at forstå de nødvendige B2B-rettigheder og hjælpe udviklerne med at vise oplysningerne i henhold til brugernes meget specifikke rettigheder.

Anvendte teknologier

  • Projektet frontend er skrevet i Vue og Typescript, og Webpack-værktøjet blev også brugt i udviklingen. Bootstrap-rammen blev brugt til stilarterne. Bagenden er skrevet i .NET.

Kundens respons

  • Vi er meget tilfredse med både samarbejdet og resultatet, og vi tør også godt anbefale Uptime som udviklingspartner for andre virksomheder, siger Ago Henry Altjôe, der er projektleder hos Sandman.

Vigtige mål

  • Opbygning af en frontend-løsning under hensyntagen til designet af den eksisterende brugergrænseflade

  • Oprettelse af et system til den nye webbutik med forretningssoftware og kommunikation med produktstyringssystemet

 

Uptimes løsning

  • Opbygning af en brugerdefineret løsning til frontend ved hjælp af Vue og Typescript

  • Systemer baseret på Vue og Typescript samt Bootstrap og Webpack; .Net til backend

Vil du høre mere?

Kontakt os for en snak om, hvordan vi kan hjælpe jer i mål med jeres næste IT-projekt.

kontakt johan

Johan Pedersen

Business Development Manager